fbpx

הבנק הגביל בטעות הבנק ישלם פיצויים

אדם שימש כחבר ועד מקומי של יישוב במרכז הארץ. במסגרת תפקידו פנה אל בנק דיסקונט ביחד עם מורשה חתימה נוסף, בבקשה שיסגרו את החשבון הקודם של הועד.
זמן קצר לאחר מכן, סורב השיק העשירי שנמשך מהחשבון הישן, שהפך מה שנקרא חשבון מוגבל.
בשלב זה הגביל בנק דיסקונט גם את חשבונותיהם האישיים בבנק של הלקוח וחברו, והעביר את המידע לכל התאגידים הבנקאיים.

בעקבות זאת, פעלו הלקוח וחברו להסרת ההגבלה, שאכן הוסרה כעבור כשבועיים. ואולם, לטענתם, הנזק כבר נעשה.
לכן, בשנת 2010 הגיש הלקוח לבית משפט השלום בתל אביב ביחד עם חברו, תביעה בסך של 2.5 מיליון שקל, בטענה שפעולות הבנק פגעו בשמם הטוב וגרמו להם לנזק כלכלי (הגבלת חשבון בנק).

הבנק הגביל בטעות הבנק ישלם פיצויים

דרש פיצוי מהבנק בסך 100,000 שקל

התובע דרש פיצוי בסך 100,000 שקל עבור הפגיעה בשמו הטוב בקרב תושבי המושב ונציגי הבנק, שלדבריו רכשו לו כבוד גדול, ולאחר מכן ראו בו רמאי.
בנוסף, התובע טען לנזק ממוני בסך כ-2.2 מיליון שקל, סכום המבוסס על רווחים עתידיים שיכול היה לגרוף כשותף בחברת "דמו מערכות תצוגה".
לדבריו, כניסתו כשותף לחברה נמנעה לאחר שהבעלים ביטל את החוזה ביניהם, על רקע הדיווח שחשבונו הוגבל (חשבון מוגבל השלכות).
בנק דיסקונט טען שחשבונו האישי של התובע הוגבל בטעות ובתום לב. בנוסף, טען הבנק, התובע מגזים בתיאור נזקיו, בהתחשב בעובדה שההגבלה הוטלה לשבועיים בלבד.

הבנק טען כי לתובע לא נגרם נזק ממוני, והסביר זאת בכך שהתובע ניצל קשר בין אחיינו לבנו של בעל החברה, במטרה להעלות טענה על עתיד עסקי משותף ולזכות בפיצוי עבור "נזק ממוני מדומה".
בית המשפט דחה את טענת הבנק, לאחר שהתרשם כי התובע אכן ניהל מו"מ ממושך על כניסתו והעסקתו כשותף פוטנציאלי בחברה.
השופט ביקר את התנהלותו הרשלנית של הבנק, שטעה כשהגביל את חשבונו הפרטי של התובע,  במקום להגביל את חשבון הוועד בלבד, בו היה אך ורק מורשה חתימה.

השופט הסביר כי למרות הסרת ההגבלה

כמו כן, השופט הסביר כי למרות הסרת ההגבלה לאחר זמן קצר, הרי שהתוצאות בשטח ניכרו במשך חודשים רבים, שכן שהבנק לא דאג לעדכן את כל הגורמים הרלוונטיים על הסרתה (חוק שיקום כלכלי).
לפיכך, ולאחר חישוב סך נזקי התובע, השופט הורה לדיסקונט לפצותו בסך כ-1,018,000 שקל עבור נזק ממוני, לשון הרע ועוגמת נפש, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 60,000 שקל.

לקוחות רבים נרתעים מלתבוע את הבנק עקב נזקים הנגרמים להם. פנייה לעו"ד הבקיא בתחום הבנקאות יכולה להעריך את הסיכויים והסיכונים שיש ללקוח בתביעה שכזאת (עורך דין פשיטות רגל).

הינכם מוזמנים ליצור עימי קשר בדרכים הבאות
או השאירו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם