fbpx

חובות שצברה חייבת מבוגרת נמחקו בעקבות מצבה הרפואי הקשה​

חייבת בעלת נכות קשה קיבלה צו לכינוס נכסים וזאת על פי בקשתה עבור פשיטת רגל.
על פי צו הכינוס, החייבת נדרשה לשלם 200 ₪ בכל חודש לקופת הכינוס, החייבת הציגה מסמכים המעידים על כך שהיא מרותקת לכיסא גלגלים ושהיא מתקיימת מקצבת נכות נמוכה והוצאותיה הרפואיות עולות על הכנסתה.
לחייבת חובות מוצהרים בסך של כ- 430,000 ₪. הכונס הרשמי, המנהל המיוחד, עורך דין פשיטת רגל, היו בעד הליך פשיטת הרגל בעניינה וזאת בין היתר בשל נסיבות חייה הקשות ותום ליבה במהלך ההליך.

השופט דאוד מאזן מבית המשפט המחוזי בחיפה הבין מהנתונים שנמסרו כי הליך פשיטת הרגל לא יביא תועלת לנושים ועל אף התנגדותו של המנהל המיוחד למתן הפטר חובות שצברה חייבת מבוגרת נמחקו בעקבות מצבה הרפואי הקשה נבחנה האפשרות להעניק לה "פטור לאלתר" (חדלות פירעון).

חובות שצברה חייבת מבוגרת נמחקו בעקבות מצבה הרפואי הקשה​

הפטר חובות מלא לחייבת בעקבות מצבה הרפואי הקשה

השופט דאוד מאזן מבית המשפט המחוזי בחיפה הבין מהנתונים שנמסרו כי הליך פשיטת רגל לא יביא תועלת לנושים ועל אף התנגדותו של המנהל המיוחד למתן הפטר חובות, נבחנה האפשרות להעניק לה "פטור לאלתר".
הפטר לאלתר הוא מתן הפטר חובות על כל חובותיו של החייב ברגע הכרזה כפושט רגל, בניגוד להפטר רגיל שניתן רק לאחר פירעון חלקי או מלא של החוב. לרוב תקופת הזמן שניתן בה ההפטר היא כשנה וחצי לאחר ההכרזה על פשיטת הרגל.
המנהל המיוחד העלה את החשד כי החייבת "הבריחה" נכסים לפני כניסתה להליך, החשד עלה לאור העובדה כי חודש לפני מתן צו הכינוס, החייבת ויתרה על זכויות בבית שהיה לה יחד עם הגרוש שלה ומהעובדה כי בני הזוג התגרשו לפני 28 שנים (חוק שיקום כלכלי).

החייבת הייתה נשואה לבעל מכה

למרות זאת נבחנה האפשרות על ידי השופט למתן פטור לאלתר, השופט גילה כי החייבת הייתה נשואה לבעל מכה וזו הסיבה גם שבני הזוג התגרשו. במהלך 28 השנים שחלפו, החייבת לא שילמה את המשכנתא על הבית שרכשו יחד ולפיכך העבירה את זכויותיה לגרוש (ביטול הליך חדלות פירעון).
יחד עם זאת השופט דאוד הגיע למסקנה כי חובותיה לא נבעו מהסתבכות באופן מכוון או כתוצאה ממעשי מרמה.
עוד נטען כי הליך פשיטת רגל לא יביא תועלת לנושיה מאחר ולחייבת אין כסף לשלם וגם לא נכסים על שמה.
החייבת נהגה בתום לב במהלך ההליך ועל כן הוחלט כי יש להעניק לחייבת פטור לאלתר והפטר מכל חובותיה. השופט הורה לסגור את תיק ההוצל"פ נגדה ולבטל את כל ההגבלות שהוטלו עליה.

ליצירת קשר וקבלת מידע נוסף על הליכי פשיטת רגל וטיפול בתיק פשיטת רגל – לחצו כאן

הינכם מוזמנים ליצור עימי קשר בדרכים הבאות
או השאירו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם