fbpx

פירוק חברה בעת פשיטת רגל

אין ספק כי חדלות פירעון היא אחד המצבים הנפוצים ביותר בעולם העסקי ועל כן יש לתת את הדעת על נושא זה ולהרחיב את היריעה עליו.
עליכם להבין כי פירוק חברה הוא מצב משפטי אשר החוק התייחס אליו.
סעיף 244 לפקודת החברות (ושימו לב מדובר על הפקודה ולא על החוק) קובע כי פירוק חברה יתבצע בשלוש דרכים:

  1. בידי בית המשפט
  2. מרצון
  3. בפיקוח בית המשפט

הפירוק נועד ולא משנה באיזה שיטה הוא נעשה מתוך מטרה לחלק את נכסיה של החברה בין נושיה בהתאם לדינים הקובעים את חלוקת הנכסים.
חשוב להבהיר כי לצורך הפירוק ממונה מפרק לו סמכויות נרחבות והוא אשר אחראי על ניהול הפירוק (עורכי דין לפשיטות רגל).

פירוק חברה בעת פשיטת רגל

פירוק חברה בעת פשיטת רגל – מה קובע החוק ?

עליכם להבין כי אם חברה היא בעלת כושר פירעון ויכולה לשלם את חובותיה לנושים או במקרה שאין לה כלל חובות היא יכולה לבחור בהליך של כינוס נכסים או בשמו המקובל פירוק מרצון.
להבדיל מיחיד הצריך להצהיר על פשיטת רגל בפני בית המשפט החברה לא צריכה כלל לפנות אל בית המשפט במקרה של פירוק מרצון.
מי שמחליט על פירוק מרצון הם בעלי המניות ולצורך כך יש לכנס את האסיפה הכללית שתחליט על הפירוק ואף תמנה את המפרק אשר לו יהיו הסמכויות להמשיך את הפירוק בהתאם לקבוע בחוק (הבראה ופירוק חברות – מאמר מאתר gov.il).
יש לדעת כי רשות התאגידים מפקחת על פירוק חברה וכי אם אתם עתידים לפרק חברה אתם צריכים לעמוד בכללים של רשות התאגידים.

הקפאת הליכים משפטיים

כאשר החברה עומדת בפני האפשרות של גביית חובות וכאשר היא אינה יכולה להחזיר את חובותיה יכולים הנושים שלה לפנות אל בית המשפט בכדי לפרקה ולחלק את נכסיה בין הנושים.
במקרה כזה החברה יכולה לבקש הליך של הקפאת הליכים בכדי לייצב את מצבה הכספי ולנסות להחזיר את חובותיה ללא פירוקה. במקרה שבית המשפט לא נענה לבקשת החברה להקפאת הליכים הרי שעל הנושים לקיים אסיפות בהם יוחלט כיצד לפרק את החברה.
לכל אורך הדרך ההליך יפוקח על ידי בית המשפט אשר יבטיח כי אף נושה לא מקופח וכי הפירוק מתבצע בהתאם להוראות הדין והחוק.

עליכם להבין כי ההליך של פירוק חברה בין אם מרצון ובין אם על ידי בית המשפט הוא לא הליך פשוט כלל וכלל והוא מחייב התמחות עצומה.
פירוק החברה מחייב עמידה בדרישות החוק, רשות התאגידים, בית המשפט ואף של כונס נכסים (האפוטרופוס הכללי) מה שאומר כי אתם צריכים ייעוץ משפטי בכל שלב ושלב של פירוק חברה. בין אם אתם בעלי מניות בחברה המפורקת ובין אם אתם נושים שלה אתם צריכים להבטיח כי תקבלו ייעוץ משפטי צמוד אשר יגיד לכם כיצד לנהוג ומה עליכם לעשות בכל שלב ושלב של פירוק החברה.
כך תבחרו את העורך דין הטוב ביותר שילווה אתכם מבחינה משפטית
כאשר אתם פונים אל עורך דין פשיטת רגל עליכם להבטיח כי הוא מתמחה בפירוק חברות וכי יש לו את הידע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שיש.
שימו לב לניסיון של העורך דין ושל הצוות שעובד אתו בפירוק חברות וראו האם אתם יכולים לסמוך עליו שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר שיש.

​גם אתם נתקלתם בבעיות פירוק חברה בעת פשיטת רגל ? לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות – לחצו כאן

הינכם מוזמנים ליצור עימי קשר בדרכים הבאות
או השאירו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם