ביהמ"ש אישר לפושט רגל לקבל פנקס שיקים כדי שיוכל לשכור דירה עם ממ"ד

המצב הביטחוני הוביל בני זוג שנמצאים בהליך חדלות פירעון לבקש להסיר את המגבלה על שימוש בהמחאות. השופטת ציינה שתשקול להיענות לבקשה אם יוצג הסכם שכירות עדכני.

ביהמ"ש פרסם החלטה בעניינם של בני זוג שנמצאים בהליך חדלות פירעון. הנאמן ביקש לבטל את ההליך או להאריך את תקופת הנשייה לנוכח התנהלותם. החייבים ביקשו בתגובה להסיר את המגבלה על שימוש בצ׳קים כדי שיוכלו לשכור דירה עם ממ"ד. השופטת כתבה שלאור המצב הביטחוני היא תשקול את הבקשה.

ביולי 2023 הגיש הנאמן בקשה לביטול ההליך או הארכת תקופת הנשייה של החייבים. לחייבת ניתנה תכנית שיקום בה היה עליה להוסיף לקופת הנשייה 22,500 שקל ואילו על החייב היה להוסיף 45,000 שקל לקופת הנשייה. זאת, בנוסף למימוש כספים בלתי מוגנים וזכויות שיגיעו אליהם במהלך תקופת הפירעון.

במסגרת בקשתו טען הנאמן כי החייבים צברו מחדלים בהליך המצדיקים את ביטול ההליך או הארכת תקופת הנשייה.

הנאמן גרס שהחייבים ביקשו לחמוק מהתשלומים שהוטלו עליהם. הוא הדגיש שהתשלום השוטף האחרון אותו שילם החייב היה באוגוסט 2021 ולקופת הנשייה שלו נכנסו תקבולים מתוך מימוש זכויות ולא מתשלומים שוטפים שביצע. גם החייבת העבירה תשלומים בודדים, ציין הנאמן.

זאת ועוד לדבריו, הדו"חות לא הוגשו כסדרם על ידי החייבים והם הכבידו על ההליך בבקשות למתן היתר לניהול עסק לחייבת והסרת הגבלה על שימוש בהמחאות לחייב, בקשות שנדחו.

בני הזוג עתרו במקביל לביטול ההגבלה על המחאות כדי שיוכלו לשכור דירה עם ממ"ד לנוכח המצב הביטחוני השורר במדינה.

בהתאם הורתה השופטת לנאמן לבחון את המסמכים אשר צירפו החייבים לתגובתם ולבדוק האם היו החזרי מס אשר הניבו לקופת הנשייה של החייב תקבולים. היא ציינה כי על הנאמן לבדוק האם התשלום קיבל אישור מבית המשפט והאם הוא מהווה תשלום על חשבון התשלומים השוטפים בתוכנית השיקום, או שהוא נוסף להם.

היא הוסיפה שאם לאחר הבדיקה יתברר שאכן החייב סיים את התשלומים השוטפים ומומשו מלוא זכויותיו, יודיע על כך הנאמן לממונה, במטרה להביא להפטר לחייב.

בנוגע לבקשה לשימוש בהמחאות, השופטת הבהירה שככל שהחייב יציג הסכם שכירות עדכני וקונקרטי, הרי שלאור המצב הביטחוני היא תשקול הסרת ההגבלה לשימוש בהמחאות לשם תשלום דמי השכירות בלבד.

על מנת לשלם סכום מופחת לנושים, ככל שניתן, בהליך חדלות פירעון, יש להתייעץ עם עו"ד הבקיא בחדלות פירעון , פשיטת רגל, שיקום כלכלי והסדר נושים.

עו"ד ותיק המנוסה בהליכי חדלות פירעון, יכול להביא לחיסכון גדול בתשלומים להפטר חובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *