fbpx

החייב הגיע להסדר מול הנושים- נכסיו לא יימכרו

בית המשפט השלום אישר לאחרונה הסדר בין חייב לנושיו. האיש צבר חובות בסך של כ-750,000 שקל בעיקר לבנקים וגופים מוסדיים אחרים. הנושים הסכימו להסדר שלפיו החייב ישלם 45% מהחובות ברוטו, כך שהנושים יקבלו 37% מסך כל החובות. הממונה טען שאין לאשר את ההסדר מאחר שלחייב יש נכסים שאפשר לממש, אך השופטת דחתה את עמדתו.

בינואר 2021 ניתן צו לפתיחת הליכים בעניינו של החייב ומונה נאמן.

הסדר נושים | בקשה להסדר נושים

הסדר בין חייב לנושיו

בעלי התפקיד ציינו שלחייב זכויות בשני נכסי נדל"ן, דירת מגוריו שנבנתה על מגרש שבבעלות אמו המנוחה, כשהחייב זכאי ל-1/6 מהעיזבון. השני הוא חצי מהזכויות בחלקה אותן רכש החייב מספר שנים לפני פתיחת ההליך.
בהתבסס על הערכות אלה המליץ הנאמן לקבוע תכנית שיקום כלכלי במסגרתה ישלם החייב דיבידנד מלא לנושיו.

החייב הכחיש שיש לו זכויות בבית המגורים וטען כי מדובר בנכס שבבעלות אחיו, כשהוא רק גר ומשלם את חשבונות המים והחשמל. הוא הוסיף שהנכס הנוסף נרכש על ידו לצורך הקמת בית מגורים משלו אך הוא לא הצליח לממן את הבניה.

הנאמן ציין כי אינו רואה אפשרות ריאלית למימוש דירת המגורים של החייב. בנוסף צוין כי ניתן לממש את נכס המקרקעין הנוסף אך הדבר צפוי להוביל לתשלום דיבידנד בשיעור של 20% בלבד לנושים. לכן סבר הנאמן שאין מנוס מביטול ההליך.

בפסק דין מינואר 2023 בוטל ההליך. החייב עתר לביטול פסק הדין. במסגרת ההחלטה ניתנה לו הזדמנות לקדם הצעה עניינית מול בעלי התפקיד תוך זמן קצוב וככל שזו תהיה מקובלת תינתן אפשרות לחידוש ההליך.

בהסכמה בין באות כוח החייב והנאמן סוכם שפסק הדין יבוטל ולחייב תינתן אפשרות להעלות הצעת הסדר מול נושיו.

במרץ השנה הגיש הנאמן דיווח וציין כי החייב שיפר את הצעתו לתשלום 45% ברוטו, כלומר 37% ממצבת החובות המאושרת בתוספת הוצאות ההליך ושכר בעלי התפקיד. ההצעה המשופרת זכתה לאישור של שלושה נושים מול שניים שהתנגדו. הנאמן ציין כי לטעמו מדובר בהצעה ראויה בהינתן מצבת נכסיו ומאפייני הנכסים המעמידים קושי אמיתי לממש אותם.

הממונה טען כי אין מקום לאשר את ההצעה ועל החייב לשפר את הצעתו.

סגנית בית המשפט אישרה את הצעת הסדר הנושים

סגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה, אישרה את הצעת ההסדר. היא כתבה שההצעה זכתה לרוב הדרוש בהתאם לחוק, והנושה המהותי המחזיק ב-80% מהנשייה המאושרת (בנק הפועלים) הביע הסכמה להצעה.

באשר לנכסים הגיעה השופטת למסקנה כי מימוש הזכויות הוא מורכב ולכן גם אם יינתן צו לשיקום כלכלי, יש להניח כי הדבר לא יניב גביית דיבידנד משמעותי הגבוה יותר מזה המוצע במסגרת ההסדר הנוכחי.

בנסיבות אלה אישרה השופטת את הצעת ההסדר.

מומלץ לפנות לעו"ד ותיק המתמחה בהליכי פשיטת רגל, הסדר נושים, שיקום כלכלי, וחדלות פירעון.
עו"ד מקצועי יכול לחסוך סכום רב ללקוח בהליך של פשיטת רגל או הסדר נושים.

הינכם מוזמנים ליצור עימי קשר בדרכים הבאות
או השאירו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם