fbpx

האם עורך דין יכול להיות בהליך חדלות פירעון מבלי שרישיונו יישלל ?

בהתאם לחוק לשכת עורכי הדין. עורך הדין הנמצא בהליך חדלות פירעון , שיקום כלכלי או פשיטת רגל, רישיונו יישלל.

הליך חדלות פירעון

שלילת רישיונו של עורך דין הנמצא בהליך חדלות פירעון

עורכת דין חתמה לבעלה לשעבר על ערבות ונקלעה לחובות של מאות אלפי שקלים. בעוד הבעל פנה להליכי חדלות פירעון והשיג הפטר, היא לא יכלה לעשות זאת מחשש שרישיונה יישלל באם תגיש בקשה לשיקום כלכלי או פשיטת רגל. עורכת הדין פנתה להגיש בקשה להסדר נושים על מנת שרישיונה לא ישלל.

עורכת הדין, חתמה לבעלה לשעבר על ערבות לחשבונו בסכום של כמיליון שקל. לאחר שהבעל לא שילם את חובותיו, נפתחו נגדה הליכים בהוצאה לפועל. פתיחה בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי הייתה עלולה להביא לשלילת רישיון עורכת הדין שלה ולמנוע את המשך עיסוקה במקצוע.
הבנקים סירבו להתפשר על גובה החוב ודרשו הליכי חדלות פירעון, תוך הפעלת לחץ על החייבת שכאמור הליכים אלה היו פוגעים בפרנסתה קשות.

בנסיבות אלה, החייבת פנתה באמצעות בא כוחה להליך של הסדר נושים בהתאם לסעיף 321 לחוק חדלות פירעון ובמקביל הגישה בקשה דחופה לעיכוב הליכים. היא פירטה את נסיבות חייה והיותה גרושה שמטפלת בילד כבן 5.
במסגרת ההליך אושרו שתי תביעות חוב, לבנק מזרחי ולבנק הפועלים, בסך כולל של 609,066 שקל.
באת כוחה של החייבת הציעה כי החייבת תפקיד סך של 200,000 ש"ח לסילוק סופי ומוחלט של החובות נגדה.

הבנקים התנגדו להסדר.

מנהל ההסדר הדגיש כי באם ההסדר לא יאושר, לחייבת לא יהיה מנוס מללכת להליכי חדלות פירעון. בהליכים אלה הדיבידנד שיקבלו הנושים יהיה נמוך משמעותית ובמקביל החייבת תאבד את רישיונה ופרנסתה.

השופט רונן אילן מבית משפט השלום אישר את הסדר החוב. "מצאתי טעם רב בהערכת מנהל ההסדר שלפיה ההסדר המוצע והמאושר ישיא לנושים דיבידנד גבוה מזה הצפוי להם אם תידחה ההצעה ויינקטו הליכי חדלות פירעון עד למתן צו לשיקום כלכלי או הליכי גבייה", כתב השופט.

השופט קבע שהחייבת תשלם לקופת הנשייה סך של 200,0000 שקל.

כתוצאה מאישור ההסדר, תיקי ההוצאה לפועל נגד החייבת נסגרו ורישיונה לא יישלל.
על מנת לקבל החלטה נכונה כיצד לנהל את תיק חדלות פירעון , האם בהסדר נושים או בשיקום כלכלי? יש לפנות לעורך דין בתחום חדלות פירעון, המייצג בתחום זה שנים רבות ובקיא בהליכים.

ייעוץ נכון – יביא לתועלת רבה לאדם הנמצא בחובות.

הינכם מוזמנים ליצור עימי קשר בדרכים הבאות
או השאירו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם