fbpx

אדם צבר חוב של 52 מיליון ש"ח וישלם 77 אלף ש"ח בלבד!

ההוצאה לפועל ביטלה ריביות והורתה על סגירת תיקים שנמשכו 34 שנה. נקבע שאם ההליך היה נמשך כרגיל, הנושים היו מקבלים את כספם בעוד 850 שנה.

מכר צ׳קים ואולץ לשלם את כל סכום

ניתן לפתור חובות שלא בפשיטת רגל או בשיקום כלכלי

רשמת הוצאה לפועל הורתה לאחרונה על ביטול ריביות וסגירת תיקים לאדם שנמצא בהליכים מזה כ-34 שנה וצבר חובות של 52 מיליון שקל. מאחר שרוב הנושים לא התייצבו או הגיבו היא קבעה שמדובר באחד המקרים החריגים שמצדיקים את סיום ההליכים והחייב ישלם כ-77 אלף שקל בלבד.

החייב, אב לשלושה בוגרים, נשוי ובני הזוג מתקיימים מדמי פנסיה. אין לו נכסי מקרקעין, רכב או כל נכס אחר. התיקים מתנהלים בהוצאה לפועל מאז 1989 ותחת מכסת תיקי האיחוד החל משנת 1997. תיק האיחוד כולל 74 תיקים פרטניים וסך החובות הגיע ל-52 מיליון.

לדיון שהתקיים לא התייצב אף אחד מהנושים, חרף החלטה קודמת שזימנה אותם ובה נכתב שהרשמת תבחן כל הצעה של החייב לשם סילוק חובותיו בתיק האיחוד ותבחן את יכולתו הכלכלית. לפנים משורת הדין היא נתנה לנושים הזדמנות נוספת להגיב להצעת החייב לשלם סכום שנע בין 10 ל-15 אלף שקל לסילוק חובותיו.

הנושים לא הגישו תגובה עניינית כולל לעניין האפשרות להפחתת ריביות, והרשמת קבעה כי הם לא התנהלו בתום לב. "התנהלות זו מוכיחה כי אותם זוכים שישבו בחוסר מעש וחיבוק ידיים לאורך השנים ויתרו או מחלו על חובו של החייב כלפיהם", הוסיפה.

היא הוסיפה שאין תועלת בהמשך ניהול התיקים כאשר לפי צו התשלומים הקיים בתיק האיחוד, הזוכים עלולים לקבל את כספם בעוד כ-850 שנה. כמו כן, אין ראיה המצביעה על שינוי לטובה במצבו הכלכלי של החייב ופוטנציאל השתכרותו, ההיפך.

בהחלטה צוינה לטובה העובדה שהחייב עמד בשקידה רבה בצו התשלומים במשך 26 שנה ושילם סכומים משמעותיים. לדברי הרשמת, מדובר בטעמים מיוחדים המצדיקים לשקול הפחתת ריביות והצמדה בתיק. "לא מדובר בחייב שבחר להשתמט מתשלום חובו והוכח בפני רשמי ההוצאה לפועל בנקודות זמן שונות בשנים האחרונות כי הוא לא בעל יכולת לשלם את חובותיו", כתבה והוסיפה כי בנסיבות אלה אין כל תמריץ לשימור הריביות.

בסופו של דבר וכדי למנוע עיוות דין חמור היא הורתה על סגירת התיקים ועל הפחתת סכומי הריבית שהתווספו לחובות החייב החל מיום הכרזתו כמוגבל באמצעים ב-1997 ועד היום. היא קבעה שלשם סגירת כל התיקים ישלם החייב 77,000 שקל תוך 45 ימים. לאחר התשלום ייסגרו כל תיקי ההוצאה לפועל כנגדו.

מקרה זה הוא דוגמא למצב שניתן לפתור חובות שלא בפשיטת רגל או בשיקום כלכלי: סגירת התיקים בהוצאה לפועל מהווה מסלול עוקף לניהול הליך חדלות פירעון .

חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה המטפל במשך שנים רבות בפשיטת רגל וחדלות פירעון כדי שינחה באיזה סוג הליך כדאי לבחור.

הינכם מוזמנים ליצור עימי קשר בדרכים הבאות
או השאירו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם