מחיקה של 98% מהחוב (יותר ממיליון שקלים)

השופטת איילת הוך-טל, מבית משפט השלום בחיפה, הוציאה לאחרונה צו שיקום כלכלי לאלמנה נעדרת כושר תעסוקתי עם חובות כבדים. בכך אושרה תוכנית שגיבשו החייבת ובעלי התפקידים בהליך.

פתיחת הליכי חדלות פירעון ובחינת המלצה לשיקום כלכלי

ביולי 2022 ניתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון נגד החייבת, במסגרתם הוגשו נגדה 12 תביעות חוב בסכום כולל של כ-5 מיליון שקלים. בהמשך תביעות החוב נבדקו על ידי הנאמן, שאישר מתוכן חובות של 1,418,452 שקלים, ונקבע שהחייבת תשלם בזמן ההליך 900 שקלים לחודש.

הנאמן והממונה בחנו את הממצאים והמליצו להורות על צו לשיקום החייבת, בכפוף להסרת מחדל נקודתי והפקדת 2500 שקלים, בשל העובדה שמדובר בהליך חדלות פירעון שני בעניינה, לאחר שהליך קודם בוטל עקב התנהלותה בשנת 2017.

השופטת קבעה כי יש מקום לקדם את ההליך ולדון בהסכמה שגובשה. היא ציינה כי על פי הנתונים שהוצגו מדובר בחייבת כבת 62, אלמנה ואם לבגירים, נעדרת כושר תעסוקתי על פי קביעת המוסד לביטוח לאומי ומתקיימת מקצבאות בלבד. כמו כן, אין לה אין זכויות בנכסים והיא מתגוררת בשכירות.

עוד ציינה השופטת כי נסיבות ההסתבכות של החייבת הינן על רקע מצב כלכלי מורכב שלה ושל בן זוגה שנפטר, שנמשך זה שנים רבות. החייבת הפסיקה לעבוד בשנת 2020 על רקע החמרה במצבה הרפואי.

על רקע הנתונים- נקבע צו שיקום כלכלי

על רקע נתונים אלה המליצה נציגת הממונה לקבוע צו שיקום שלפיו החייבת תוסיף לקופה ההליך 31,200 שקלים בפריסה למשך 48 חודשים. בנוסף, ימומשו כספים לא מוגנים של החייבת ככל שישנם.

לאחר שגם החייבת הסכימה להצעה, השופטת קבעה כי התוכנית נחזית ראויה ומאוזנת על רקע הנתונים שנאספו ומטרות החוק, ויש מקום לאשרה. היא ציינה כי הגם שמדובר בפריסת תשלומים הנמשכת מעבר ל-36 חודשים הקבועים בחוק, נוכח התנהלות החייבת והעובדה שמדובר בהליך שני שלה, יש הצדקה להארכת תקופת הפריסה על מנת לתת מענה למטרות החוק.

לאור זאת, בכפוף להפקדת 2,500 השקלים שדרשו בעלי התפקיד, השופטת קיבלה את ההצעה והורתה על מתן צו לשיקום כלכלי לחייבת. נקבע כי היא תשלם 48 תשלומים של 650 שקלים, ואם תעמוד בתנאי הצו תקבל בסוף התקופה הפטר מהחובות.

על מנת ולגרום לנושים להסכים לחייב לשלם סכום נמוך עבור חובותיו, עדיף להיות מיוצג על ידי עורך דין הבקיא בהליכי חדלות פירעון, שיקום כלכלי, פשיטת רגל, הסדר חובות וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *