הוצאה לחל"ת בעקבות המלחמה - בית המשפט התחשב וקבע תכנית שיקום כלכלי בסכום נמוך

קיצוץ של יותר משלושת רבעים מהחוב, פריסה לחמש שנים והכללת חוב הפיגורים בתוכנית התשלומים – אלה התנאים מהם תהנה החייבת חסרת העבודה כחלק ממסעה לקבלת הפטר.

עובדת שהוצאה לחל"ת בעקבות מלחמת חרבות ברזל כשהיא חייבת עשרות אלפי שקלים לנושיה, זכתה לאחרונה בבית משפט השלום לתוכנית שיקום כלכלי מתחשבת. השופט אישר את המתווה אליו הגיעו החייבת והממונה על חדלות פירעון, לפיו האישה תישא בכ-73% בלבד מחובותיה בפריסת תשלומים ל-5 שנים. בנוסף, הוא קיבל את בקשתה למחיקת חוב פיגורים שנצבר.

תכנית "שיקום כלכלי" בסכום נמוך אושרה על ידי בית משפט

הליך חדלות הפירעון בעניינה של החייבת נפתח במאי אשתקד, לבקשתה. במסגרת ההליך נמצא שחובותיה מסתכמים ב-81,768 שקל. בנובמבר האחרון הציע הממונה לבית המשפט כי בכפוף להמצאת מסמכים מטעם החייבת, היא תחויב בתשלום חודשי בסך 1,250 שקל למשך ארבע שנים כתנאי למתן ההפטר. במלים אחרות הוצע שהחייבת תישא ב-60,000 שקל – המהווים כ-73% מסך חובותיה – לצורך מחיקתם.

אלא שבמהלך הדיון בבית המשפט הובא נתון משמעותי ביחס לכושר הפירעון של החייבת. מסתבר שבעקבות המלחמה היא הוצאה לחל"ת וכעת איננה עובדת ומשתכרת. לאור זאת הגיעו הצדדים להסכמה לפיה תינתן לחייבת שנה נוספת בתכנית הפירעון, כך שהיא תוכל לשלם 1,000 שקל בלבד בחודש לתקופה של חמש שנים, במקום ארבע.

החייבת ניצלה את הדיון גם כדי לבקש שחוב הפיגורים אשר נצבר לה כחלק מההליך, בסך כ-6,000 שקל, ייכלל בתשלומים שהוטלו עליה ובכך למעשה יימחק.

הקלות מיוחדות לחייבים ב"תקופת החירום"

השופט שורק כתב כי לנוכח העדכון מטעם החייבת בנוגע להוצאתה לחל"ת, הוא מאשר את התכנית להורדת גובה התשלום החודשי בד בבד להארכת תקופת התשלומים בשנה. בנוסף, הוא קיבל את בקשת החייבת לכלול את חוב הפיגורים בתשלומים השוטפים.

השופט קבע כי מתווה התשלומים החדש יחל במרץ 2024 כאשר עד לפברואר הקרוב, כולל, תצטרך החייבת "לעמוד בתשלומים שנקבעו בתקופת הביניים ובהתאם לנוהל הממונה בתקופת החירום". בהקשר לכך יצוין כי הממונה על חדלות פירעון פרסם לאחרונה הקלות לחייבים בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", במסגרתן ניתנה להם דחייה במועד התשלומים ובהגשת הדוחות עבור החודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר.

לסיום הדגיש השופט בפני החייבת כי עליה להגיש לממונה דוחות על הכנסות והוצאות מדי חצי שנה. הוא קבע שככל שהיא תעמוד בתוכנית הפירעון שנקבעה לה – תקבל הפטר מלא על חובות העבר שלה.

בכל הליך חדלות פירעון, פשיטת רגל, שיקום כלכלי, וכדומה, יש להתייעץ עם עורך דין ותיק ומנוסה על מנת לתכנן כיצד לפעול בהליך. תכנון נכון של פשיטת רגל או שיקום כלכלי, יכול לחסוך אלפי שקלים ללקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *